LAVKARBO-COOCKIES GLUTENFRI/SUKKERFRI

Woow så enkelt og så godt!! 👌

Dette trenger du:

3 dl mandelmel (malte mandler)
1 dl kokosmel
150 g mykt smør
1 dl tagatesse
100 g sjokolade og eventuelt hakket mandler/hasselnøtter

Om du ønsker sjokoladekjeks tilsetter du litt kakao.

Slik gjør du det:

Sett ovnen på 160°c.
Bland alt det tørre sammen i en bolle.
Kna inn mykt smør. Hakk opp sjokolade og eventuelt mandler/nøtter. Ordne en pølse, del opp i en halv cm store skiver å legg på et bakepapir.  På denne oppskriften fikk jeg 18 kjeks👌

Stekes på midterste rille i ca 10 minutter

Siden det er så mye karbohydrater i melk drakk jeg en liten dl fløte til cookiesene 😉

6 kommentarer
    1. Hei. Prøvde disse, men de ble ganske løse.. Jeg brukte kjøpt mandelmel, ville det blitt bedre hvis jeg brukte mandler jeg hadde malt selv? Må kokosmelet være med?

    2. Kjersti Edlanpd: trur ikke det ska ha så my å si om kordan mandelmel. Bruke som regel kjøpt mandelmel som ikke e fettredusert. Viktig at kokosmel e med for kokosmel trekke t sæ my væske.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg