LAVKARBO – BROWNIES KLADDKAKA

Å herregud….. om det er lov til å skrive!!! Jeg er tom for ord nesten. Denne kaka smaker helt nøyaktig som høykarbo. Jeg er meget fornøyd med å ha laget denne oppskriften.

 

Dette trenger du:

2 egg
130 g tagatesse/annen søtning
2 ts vaniljepulver
4 ss kakao
120 g smør
1/2 dl kokosmel
1/2 dl mandelmel
1 dæsj fløte (kan sløyfes)
Litt natreen for litt søtere smak  (kan sløyfes)
1 ts salt

Slik gjør du det:

Sett ovnen på 170°c

Pisk en luftig eggedosis, smelt smøret i en kjele og bland alt det tørre.
Tilsett det tørre sammen med eggedosisen. Rør slik at alt blir en jevn blanding. Om blandingen blir litt tykk kan du tilsette litt fløte. Tilsett det smeltede smøret til slutt i røra. Ikke rør den helt inn, for det er viktig ifht konsistens.

Ha dette i en liten form, jeg brukte en ildfastform med bakepapir å ordnet en ganske liten men høy “dunge”. Når den stekes flyter den litt utover 🙂

Stek på 170°c i ca 25 minutter, viktig at du ikke steker den for lenge. Den skal være litt klissete inni. 

Wow sier jeg bare, denne blir min absolutt nye favoritt. Beste oppskriften jeg har laget.

Mmm. 👌

35 kommentarer

Siste innlegg