Limemarinert Salmalaks med chili og vårløk

 

Dette er det beste jeg får innen “sushi”. Blandingen av smaken og konsistens er helt magisk!!

 

Dette trenger du:

Salmalaks

Lime/sitron/sitronsaft 

Sitronpepper

Chili/chilipulver

Tomat 

Purreløk/vårløk

Rømme

Salt

(Lavkarbokjeks)

Oppskrift på kjeksen finner du her:

http://m.meglerfru1.blogg.no/1488049075_salte_kjeks_glutenfri_lavkarbo.html

Slik gjør du det:

Kutt tomat, purreløk, chili og salmalaks i små biter. Bland i litt sitron/limesaft, rør godt sammen og tilsett litt Sitronpepper.

Smak til med salt, bare prøv deg frem med tanke på mengder av ting, du regulerer selv hvor sterk/salt du ønsker det. 

La dette stå i noen minutter, spis som de er med rømme og avokado. 

Smaker også helt himmelsk på lavkarbokjeks med rømme på toppen, perfekt fingermat. 

 

 

Prøv med ostechips av taffelost også🙌 nydelig godt og enda mindre karbo.

3 kommentarer
    1. Hei
      Først vil jeg takke deg for at du har brukt tid og engasjement på bloggen din, slik at vi andre kan surfe inn i din Lavkarboverden. Takk for alle oppskrifter og tips.
      Jeg har diabetes2 og har over lang tid gått på fler og fler medisiner. Jeg kom over LCHF og hvilken virkning denne dietten har på blodsukkeret. Jeg måtte bare prøve! Jeg startet opp den 20. mai og jeg har allerede hatt suksess.
      I dag spiste jeg en av dine middager for første gang. Lime marinert Salmalaks med chili og vårløk på hjemmelaget kjeks og rømme. Hadde ikke avokado – det må bli neste gang. For en neste gang blir det. Aldeles nydelig mat og artig å bake kjeksen.
      Så takk til deg!
      Litt nyskjerrig; hvorfor MEGLERFRU1?
      Mvh
      Trine

    2. Trine Gunnberg: hei så utrolig hyggelig kommentar, det sett æ stor pris på. Meglerfru starta som en spøk for ganske leng siden. Min samboer e megler å broren hans dreiv å spøkt litt med at æ måtte opprette en blogg med meglerfru som navn. Så vart d ikke publisert nåkkå egentlig. Men så begynt min mor på lavkarbo å kan rett og slett ikke google. Så når ho skull ha oppskrifta så gidda æ aldri å skrive ned å sende t ho, for æ lage sjeldent mat med oppskrift. Så bloggen vart da tatt i bruk. Litt flaut navn egentlig 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg