Calzone – glutenfri (lavkarbo)

Å herre min såå deilig!

Calzone altså, det har vært et enormt savn. 

 

Dette trenger du:

2 egg

1 dl mandelmel 

1 1/2 dl sesammel

4 ss fiberhusk

1 dl pofiber (kan droppe det å erstatte med sesammel)

1 ts søtning

2 ts bakepulver 

1/2 dl olje

2 dl vann/fløte

2 ts salt

 

Fyll:

5 ss tomatpuré

1/2 dl vann

3 ts pepper

3 ts salt

1 ts søtning 

5 ts oregano 

2 ts løkpulver

1 hvitløksfedd

Litt olje 

 

 

Mozarella 

Skinke 

Hvitost

 

Slik gjør du det:

Bland alt det tørre i en miksmaster/food prosessor.

Kok opp vann/fløte.

(Bruker du fløte får du en mildere smak på deigen, sesammel har litt stram smak.)

Tilsett 1 og 1 egg i det tørre å bland godt sammen.

Tilsett olje og kokt vann/fløte.

Kna deigen godt sammen å eventuelt bruk litt ekstra olje for å få den smidig.

Sett ovnen på 225°c og varmluft.

 

Bland sammen alle ingrediensene til pizzasausen i en bolle, smak til!

 

Finn frem ei stekeplate og 2 bakepapir. 

 

 

Del deigen i biter, ta en bit å legg midt på et bakepapir.

Ha på litt olje på et annet bakepapir å legg over.

Kjevle tynt, men ikke så tynt at den faller fra hverandre. 

Ta av det ene bakepapiret å fordel fyllet utover.

Jeg fylte dem litt vel mye, heller for mye enn for lite. 

Legg deigen over å klem godt sammen. 

Pensle med litt vann/egg å stek på midterste rille i ca 15-20 minutter. 

 

Fyll kan du velge hva som helst, har du tacokjøttdeig til overs kan du fylle med det og masse ost. 

Yum!

3 kommentarer
    1. Her ser man at jeg ble satt til andre arbeidsoppgaver fordi jeg ikke ville komme til møte de hadde satt opp da det var et meget kort varsel og jeg her ville vurdere om jeg skulle ha med advokat. Så bestemmer arbeidsgiver at vi skal ha eget møte med min advokat, noe jeg aldri hadde tenkt på. Når arbeidsgiver vil styre bruken av advokat sier jeg opp advokaten. Så bestemmer arbeidsgiver at jeg da ikke vil møte uten advokat – som om jeg ikke følger opp dette – men jeg hadde da aldri tenkt å ha noe eget møte med advokat, men å bruke advokat til alle de spontane møtene arbeidsgiver satte opp. Og da sier arbeidsgiver at jeg må levere nøkkelkortene. Og så får jeg permisjon uten lovhjemmel. Dette er jo helt absurd. En arbeidsgiver kan da ikke sette en til andre arbeidsoppgaver og bruke sin styringsrett fordi en ikke vil gå til et møte uten advokat – en har jo rett til å ha med noen til alle møter med arbeidsgiver. Og så lager de altså så et styr om at jeg ikke vil ha eget møte med advokat og at jeg ved flere anledninger har sagt at jeg ikke vil komme uten advokat – ja og da til de vanlige spontane møtene. Hvorfor var det så vanskelig å sette opp litt lenger frist så advokaten hadde mer mulighet til å komme på de vanlige møtene? Hvorfor var det så viktig at jeg kom uten noen ved min side på de spontane møtene? Og dette syntes flere advokater var greit. At jeg skrev om de på facebook overgikk at de som en statlig arbeidsgiver gav faen i lover og regler.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg