Kylling Tandoori ~ glutenfri Lavkarbo

Naaaam!! Den retten her altså..♡

Før lavkarbo kjøpte jeg Toros ferdigkit med kylling Tandoori, men på lavkarbo lager jeg alt fra bunnen selv. 

Faktisk er det billigere også!

 

Dette trenger du:

Marinade:

 

4 Kyllingfileter

2-3 ss Tandoori Masalakrydder

1-2 ts salt

1 ts pepper 

2 ts natreen flytende eller annen søtning

3 ts gurkemeie 

3 ts paprikapulver 

2-3 ts chili 

1 dl olje 

 

Saus:

2 ss Tandoori Masalakrydder

1 ts salt 

1 ts pepper

1 ts chili 

2 ts paprika 

2 ts gurkemeie 

100 g rømme/creme fraiche 

1 dl fløte

Dette bruker jeg.

 

Slik gjør du det:
Renskjær kyllingfileten å skjær opp i passende store biter på rundt 3-4 cm. 

Finn frem en bolle å lag marinade, bland krydderet med oljen – smak til. 

La kyllingen ligge i marinade minst en halvtime.

 

Stek kyllingen samtidig som du lager sausen.

Ha rømme/creme fraiche, fløte og krydderet i en kjele, kok dette en stund – det vil tykne litt. 

 

Smak til med krydder og søtning. 

Vanskelig å vite nøyaktig hvor mye krydder/søtning – prøv deg frem.

Rømme er fint å dempe smaken om det blir for spicy! 

 

Server med salat og blomkålris. 

 

N y d e l i g 

13 kommentarer
    1. Hei! 🙂 tusen takk for alt du legger ut og deler – jeg setter stor pris på det 🙂 I dag lagde jeg denne retten, men brukte garam masala. Jeg fulgte oppskriften til punkt og prikke, men den ble så sterk at verken jeg eller samboeren klarte å spise opp :p så da lurer jeg på om du ikke har smaksløker, eller om garam er sterkere enn tandori?;);) Kjempe god på smak, og superenkel å lage, men skal definitivt halvere kryddermengden neste gang :p

    2. Jeg har faktisk lurt på om jeg kan ha vært så ør, og brukt ss istedenfor ts – men vet ikke. Halverte hvertfall kryddermengden, og da ble den helt perfekt! Har spist det 3 ganger på en uke, så den ble en braksuksess her :))

    3. Hei. Takker for en inspirerende blogg:) Du skriver 100gr rømme/creme fraiche. Er det av hver eller tilsammen?

    4. Kjempe god Tandoori. Laget den litt mildere. Slo godt an hos alle i heimen. Denne blir garantert laget flere ganger.✌👍

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg