Fra bmi på 30 til bmi på 21,5 på 7 måneder

 

Å være overvektig er noe jeg aldri skal bli igjen, jeg var ikke sykelig overvektig, men stor nok.

Bestemte meg i jula 2015 at dette går ikke mer, så spiste alt som spises kan dagene før omlegging av kosthold.

Lavkarbo hadde jeg ikke hørt særlig mye om før jeg begynte, men det var lettere enn jeg trodde.

Ingen sa til meg at å gå fra høykarbo til lavkarbo føltes ut som å ha omgangssyke og influensa samtidig – heldigvis gikk den følelsen over etter ca 1 uke. 

Resultater etter 4 dager, ÷ 3,5 kg. 

Etter 1 uke 4,5 kg totalt.

 

Her er noe jeg spiste 

 

Jeg spiste mye salater og lignende med litt ekstra fett i begynnelsen. 

Det hjelper å være glad i ost på lavkarbo. 

Spiste/drakk ikke noe med kunstig søtning før etter ca 2 mnd. 

÷ 10 kg. 

Etterhvert fikk jeg sansen for Atkins sine barer, å de reddet meg i mange situasjoner som f.eks. ved bursdager der det kun var høykarbo, på farten å litt sulten, snacks i bilen og lignende. 

Har spist maaange!

Etter det begynte jeg å drikke pepsi max og fun light å jeg fortsatte å gå ned i vekt. 

Etter ca 3 mnd stoppet vekta opp, utrolig frustrerende.. da jeg hadde mange kg igjen til målet mitt. 

Ble tipset om eggfaste, å du dæææven…

Joda gikk ned i vekt igjen, men har ødelagt smaken av egg for alltid sikkert.

3 dager med opp til 8 egg/100 g ost/ majones og smør. 

Nesten så jeg brekker meg bare ved tanken, siste dagen spydde jeg når jeg skulle spise for egg ble utrolig ekkelt. 

Anbefales ikke!

Vekta viste 3 kg ned å hadde kommet meg over ei kneik igjen. 

Hadde jeg visst om på forhånd at jeg kom til å hate kokt egg, stekt egg og lign etterpå hadde jeg aldri hatt eggfaste. 

Jeg spiser av og til  eggerøre og omelett. – Toppen 1 gang hver 3. Mnd.

 

Jeg begynte å drikke fettkaffe til frokost å holdt meg mett lenge!

1 egg, litt flytende natreen og 1 ss smør med stavmikser. Det var godt i en periode.  

Helt til noen tipset meg om periodisk faste og spisevindu mistrivdes jeg egentlig på lavkarbo for vekta rørte seg for lite.

Spiste frokost tidligst kl 12 og siste måltid senest kl 20.

Vekta rørte seg å motivasjonen ble større enn noen gang.  

Moderat Lavkarbo å allikevel ned i vekt. 

Spiste det jeg kom over av sukkerfri sjokolade, vafler med Nugatti, sukkerfri is, bær, kaker og desserter mmm..

Å jeg gikk ned enda mer i vekt!

Helt seriøst spiste jeg 19 bokser Nugatti Zero på 2 mnd i fjor..  haha jeg er helt besatt til tider. 

Kom over 10 kr-tilbud på Europris pga dårlig dato – kunne ikke dy meg. 

Jeg gikk på periodisk faste nå og da å det funket godt på meg.

Mer energi på morgenen, sov bedre om natten å kroppen kjentes bedre ut generelt. 

Resten av vektnedgangen gikk mer eller mindre av seg selv, var så godt kjent med lavkarbo å det gikk litt på auto. 

Mitt beste tips er å kose seg!! Spis variert og god mat. 

Kurer søtsuget med sukkerfritt så slipper du å gå i høykarbofella.

 

August 2016 nådde jeg målet mitt å hadde normalvekt ifht bmi også. 

27% av kroppsvekten av, ÷ 23 kg å bunn og grunn har jeg bare kost meg hele veien. 

Holdt vekta stabilt helt til april 2017, fikk migrene som varte i 26 dager å fikk kortison og Sarotex å det var det heftigste jeg hadde vært borti sånn medisinsk noen gang. 

Gikk opp 7 kg på kort tid, å det gjør noe med selvtillit, selvfølelse og motivasjonen.  

Det var vanskelig å gå ned igjen, men nå er jeg endelig tilbake til min “matchvekt”.

 

Spiser nå alt av grønnsaker, spiser sjokolade hver dag å nyter lavkarbolivet. 

13 kommentarer
    1. Så flink du har vært og er 😃👍🏻Jeg finner mye inspirasjon av bloggen din ☺️ Jeg sliter veldig etter jeg måtte fjerne galleblæren for snart to år siden. Gått opp 16 kg på den tiden og jeg er redd jeg ikke klarer å ta tak før den er ennå høyere 😱 Det er mye vanskeligere å gå ned i vekt nå enn det var før. Grøss.

    2. Du har vært kjempeflink, og for en motivasjon du gir oss andre. Eg må daglig inn på bloggen din for å sjekke oppskrifter o.l. Har levd på LC av og på i 7 år, men har nå klart å holde på LC siden slutten på juli. Og har nå stått stille i 3 uker. Får nok kjøre det boosten din på 6 dager igjen tenker eg. 🙂

    3. Fått bmi på 34, puster tungt, høyt kolesterol, nå er det på tide med forandringer. Har bestilt meg lavkarbomat for 4300kr fra din helsemat, som en begynnnelse, men skal sjekke ut din blogg etter tips fra Helene Dalland

    4. Du er virkelig en stor inspirasjon! Jeg har et spm; jeg startet med lavkarbo forrige mandag, fikk menstruasjon på tirsdag/onsdag. Nå idag etter ei uke på lavkarbo har jeg kun gått ned 1kg ! Det er så frustrerende! Ønsket litt mer synlig vektnedgang:/ kan dette skyldes menstruasjonen? Blir veeeldig takknemmelig for svar:) Btw: jeg skal til Stjørdal for å smake snickerskaka di;)
      Startvekt er forresten 81,7kg :/

    5. Hei 🙂 Når du faster, kan du drikke kaffe med fløte og søtning da, eller ødelegger man fasten da?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg