Fettkaffe med MCT

 

Yum, dette er så godt! 

Fettkaffe er perfekt for folk med travle dager å ha med i take away-kopp, eller for de som trenger litt ekstra energipåfyll.

Jeg drikker fettkaffe oftest på morgenen fordi jeg er ikke så stor fan av vanlig frokost. 

 

INGREDIENSER

2 desiliter kaffe

1 helt egg 

1 spiseskje mct-olje

7 dråper natreen flytende

1/2 teskje kakaopulver (kan sløyfes)

 

TILBEREDNING

Her bør du helst bruke en kaffe som ikke er alt for varm på grunn av egget.

Finn frem et stort desilitermål/blender eller lignende, ha kaffe, egget, oljen og søtningen i desilitermålet/blenderen.

Stavmiks det hele til en luftig blanding. 

 

Hell over i en kopp, ta en halv teskje kakaopulver å dryss over om ønskelig. 

Jeg personlig elsker smaken av kakao, så det gir fettkaffen en liten ekstra piff. 

 

Jeg burde virkelig kjøpe meg en blender/mikser med høy bolle i stedet for å bruke desilitermål og håndholdt stavmikser, da kjøkkenet mitt alltid glinser av olje etterpå.

 

Tips!

Du kan fint bruke smør/annet fett i kaffen, men jeg elsker den nøytrale mct-oljen.

 

Her kan du lese litt om MCT:

https://sunkost.no/produkter/trening-vektkontroll/mct-olje/

 

 

Ha en fin dag!

4 kommentarer
    1. Åh dette er så godt 😀 Jeg hadde dette i dag jeg også, men hadde ikke i kakao. Hadde litt Fiber gold sirup på toppen og blandet i litt collagen pulver i 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg