Hvorfor blir vi sett ned på om vi sier vi spiser lavkarbo???

 

Lavkarbo, er kun en betegnelse på et type kosthold  som har lavere antall karbohydrater enn “vanlig” mat.

Det er jo nesten flaut å si at man spiser lavkarbo, for alltid skal folk kommentere det, ikke at man alltid behøver å si at man spiser lavkarbo heller da, men de reaksjonene er helt utrolige noen ganger.

 

Lavkarbo er et karboredusert kosthold med ren mat!! Vi burde blitt hyllet for at vi lager mat fra bunnen å velger sunnere alternativer i stedet for å bli hakket på. 

 

Jeg har aldri problemer med å takke nei til mat og diverse jeg blir tilbudt  fordi det ødelegger så my for meg, å så når de sier ” en bit tåler du”, ” et kakestykke må man kunne unne seg i bursdag.” 

 

Kanskje noen har det sånn, men i mitt tilfelle så mikser jeg ikke kakestykker pakket fullt av sukker med lavkarbo. 

Jeg sprekker så klart, da er det planlagte sprekker – men de går heldigvis fort over igjen for jeg kommer aldri til å gå tilbake til høykarbo igjen. 

 

Jeg skammer meg når jeg sier jeg spiser lavkarbo, ordet høres så teit ut og du får gjerne kommentarer som

” driver du med den dietten din enda!?”. 

 

Jeg driver med livsstilen og kostholdet mitt, jeg er stolt som fy – men folk skulle gjerne sett annerledes på det.

Hvem har vel ikke godt av ren mat??

Minstemann spiser lavkarbo, sier jeg det til folk får jeg virkelig gjennomgå før jeg rekker å fortelle at han spiser ketogendiett pga medisinsk behandling for alvorlig sykdom. 

Sier jeg ketogen diett skjønner ingen hva jeg snakker om. 

Ketogen diett og lavkarbo er ikke helt identisk, samme prinsippet- lavt på karbo, moderat protein og litt høyere enn normalt med fett. 

 

Jeg må noen ganger få ting skrevet ned, jeg er dessverre ikke så veldig begeistret for å skrive, men jeg får ut litt frustrasjon ved å blogge det. 

Om ingen leser har det ingen betydning, noen ganger er det bare deilig å lette litt på trykket 😉

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg