Her kjøper jeg de forskjellige matvarene til matlaging/baking lavkarbo

 

GODE TIPS TIL HANDLING AV LAVKARBOINGREDIENSER

 

Får en del spørsmål om hvor jeg kjøper de forskjellige tingene som man helst burde ha

om man skal bake og diverse på lavkarbo.

 

 

  • Mandelmel kjøper jeg på Gymgrossisten.no – 229 kroner for 1 kilo og den har lavt innhold av karbohydrater
  • Fiberhusk/Psyillium kjøper jeg oftest i Sverige, der er det halve prisen.
  • Sukkerfri sjokolade kjøpes også i Sverige, Cloetta koster kun 18 kroner imot opp til 45 kr her i Norge, er du heldig å bor i nærheten til Ullared koster det latterlige 10 kroner stk, nesten verdt turen i seg selv for min del.
  • Fibersirup kjøper jeg oftest på nettet, Xlife.no bruker å ha gode tilbud, ellers kjøper jeg inn en del når helsekosten har tilbud.
  • Tagatesse kjøper jeg vanligvis på helsekosten, før jul hadde Sunkost tilbud, kjøpte 8 pakker – noe som ble borte raskt med all bakingen til jul. – Anbefaler deg å google/prisjakt for å sjekke pris, oftest er det lønnsomt å handle en del i slengen med tanke på fraktkostnader.
  • Vaniljepulver kjøper jeg også helst i Sverige, der kan man spare mye da det er voldsomt dyrt for ekte vanilje.
  • Johannesbrødkjernemel kjøpes i Sverige under navnet Xantham Gum, betalte sist 80 kroner for 100 gram fremfor 55 gram til 84 kroner på helsekosten.
  • Sukkerfri godteri kjøper jeg i Sverige, Storlien har sukkerfritt godteri i løsvekt nå <3
  • Sesamfrø kjøper jeg på Kiwi/Spar – mest på grunn av at det har så lavt karbo og de er ganske rimelige.
  • Pofiber er halv pris i Sverige, samme med fibrex.
  • Jeg er utrolig heldig som har svenskegrensen i nærheten, men ellers handler jeg alltid på Rema 1000, Kiwi eller Coop Xtra 

 

🙂

2 kommentarer
    1. Hei! Jeg vil lage salte kjeks og de må være klar til i morgen. Lurer derfor på om det går an å lage sesammel selv, ved å finmale sesamfrø. Får ikke tak i dette melet på så kort tid, alle de andre ingrediensene har jeg i hus..
      Tusen takk for svar!:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg