kokoswraps Lavkarbo

KOKOSWRAPS

( 8 stk)

 

Dette ble mye bedre enn forventet, trodde de kom til å bli for søte og for mye smak av kokos. 

Tvert imot! Perfekt for de som er allergiske mot nøtter/mandler og lignende. 

 

INGREDIENSER

2 desiliter kokosmel 

1 desiliter kokende vann

1/2 desiliter fløte

2 egg

2-3 spiseskjeer fiberhusk

1-2 teskjeer salt

2 spiseskjeer olje

 

– Olje til utbaking 

 

TILBEREDNING

Sikt kokosmel i en bolle, det er veldig viktig at du sikter det slik at det ikke blir klumper.

Kok opp 1 desiliter vann å tilsett sammen med fløte i kokosmelet. 

Tilsett eggene og de resterende ingrediensene, smak deg frem med salt.

 

Finn frem 2 bakepapir og ei kjevle, ta en bit av deigen å legg midt på det ene bakepapiret å ha litt olje på deigen.

Legg det andre bakepapiret på deigen å kjevle tynt, men ikke så tynt at deigen blir gjennomsiktig. 

 

Stek på takke, i stekepanne eller i ovnen.

Jeg bruker ei lita takke å steker en og en, da det tar kortest tid. 

Stek med bakepapir under og over midt i ovnen på omtrent 200 grader i 7 minutter. 

 

Legg de i et kjøkkenhåndkle så de ikke blir sprø. 

Disse kan du smøre med det meste egentlig, om du ønsker kan du tilsette litt søtning og bruke de som pannekaker.

Jeg smurte mine med proscuitto, laktosefri kremost, gul paprika og ruccola.

 

Disse egner seg godt til frysing, legg bakepapir i mellom hver lefse.

3 kommentarer
    1. Er det oljen som holder dette sammen? For mine smuldret bare 🧐 klarte ikke å holde seg sammen. Fulgte ellers oppskriften, men trur jeg hadde for lite olje da jeg kun hadde olivenolje tilgjengelig og ønsket ikke ha for mye av det..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg