“Du er ikke i stand til å jobbe 100%, men du baker hele tiden…………”

Bilde av hvordan ting egentlig er…..

 

 

 

Jeg er absolutt ikke typen som sutrer på Facebook på statusene mine når jeg er syk, de fleste tror nok jeg er helt frisk, men jeg kommer aldri til å bruke Facebooken min til å sutre om sykdom……..

 

Å være syk er ikke gøy, jeg elsker hobbyen min med bloggen og bakingen, men å leve med migrene gjør det dessverre litt komplisert noen ganger.

Jeg skriver dette for at folk skal få forståelse hvorfor jeg kan bruke noe tid på å svare på hendvendelser fra dere.

Jeg må ta en dag om gangen, men det å bake til folk er terapi og et avbrekk. 

 

Når det er som verst så er jeg ikke i stand til å gjøre noe som helst, men når jeg har pause fra tømmermennene som hugger i hodet så er jeg sabla effektiv.

Jeg får tatt igjen mye av det tapte, men må bare beklage om noen av dere fortsatt venter på svar. 

Jeg ønsker å vær åpen om dette, fordi jeg ofte får spørsmål om hvordan jeg kan være i stand til å bake “så mye” når jeg ikke er i stand til å jobbe 100%.

 

Det er ulike faktorer som spiller inn, f.eks  har jeg et sykt barn, som ofte på vinters tid blir syk å da blir det ofte epilepsianfall, noe som gjør at vi må være hjemme og ikke i barnehagen.

Jeg selv har migrenen, angst, depresjonen og ryggplagene fra bilulykken i 2007, men ingen dager er det samme.

Uforutsigbart. 

 

Ingen vet hvor mange pauser jeg tar i mellom slagene på kjøkkenet, ingen vet hvor mye jeg må hvile.

En dag kan jeg klare alt, mens dagen etter kan alt være vanskelig. 

 

Dette er ikke ment for å sutre om at jeg ikke er frisk, dette er ment for at folk generelt skal skjønne litt hvordan hverdagen er. 

Nei, jeg står heller ikke på kjøkkenet i 8 timer i strekk å baker for harde livet heller.

 

Jeg skulle ønske jeg heller kunne jobbe hver dag å tjene penger, få lønn å være noens ansatt. 

Men med migrene og et sykt barn er det dessverre ikke like enkelt.

Deltidsstillingen jeg har på Stjørdal Foto er 2 dager i uken, tidligere var det 3. 

 

Jeg har måtte trappet ned, ikke fordi jeg skal være hjemme å bake, men fordi at det er rett og slett for mye.

 

 

Jeg ønsker å bli avklart til å vite hvor mye jeg faktisk er i stand til å jobbe, slik at i hvert fall det blir mer forutsigbart. 

Det å ønske kommer man langt med, men når kroppen sier nei er det ikke like lett.

Det er ikke gøy å må si ifra seg en fast stilling fordi man ikke klarer det, samtidig som man ønsker det ufattelig mye!

 

 

Jeg bruker mye tid på kjøkkenet fordi jeg syns det er gøy og fordi gutten min på 2 år har en ganske så komplisert diett.

Hvor mye tid bruker du f.eks på å strikke? Spille tv-spill?

 

Matlaging er min strikking. Hobbyen min som jeg deler med andre.

Så neste gang du dømmer noen, bør du tenke deg litt om..

 

Det er ingenting mer jeg ønsker enn å kunne jobbe fulltid, men det skipet har nok dessverre seilt for min del, men jeg har store planer med å gjøre det beste utav det. 

 

Dag 69 med migrene i strekk, det unner jeg ingen…… idag måtte jeg innom bensinstasjonen å kaste opp for jeg var så dårlig, det var såvidt jeg klarte å kjøre hjem fra turen til Sverige. 

 

Nevrolog etter påske, den mest etterlengtet legetimen noen gang. 

 

#sutreinnlegg #lavkarbo #meglerfru1

 

8 kommentarer
    1. Jeg forstår deg så SINNSYKT godt!! Jeg har migrene 2-3 dager i uken og det har gjort til at jeg må ta skole litt senere, fordi jeg rett og slett ikke klarer å gå fulltid på skolen akkurat nå.. det er helt forferdelig. Men, fordi man ikke kan i jobb, skole eller hva det er – så betyr det jo ikke at man skal sette seg på ræva når man først ikke har disse anfallene?? Flott at du skriver om dette og jeg håper virkelig folk kan forstå at ikke alt er så lett. Dem skulle vært i samme situasjon, for å se hvor ille det kan være. God bedring til deg :-))

    2. Du behøver ikke unnskylde deg for hva du gjør og ikke gjør, eller komme med forklaringer. Det angår ingen andre enn deg, legen og andre innenfor helsevesenet, samt NAV. Gi blanke i drittkommentarer fra de uvitende, – de skjønner ikke før ting rammer dem selv. Og det er temmelig mange som før eller siden får helseproblemer og ikke klarer jobbe som før.
      Noen er så dumme at de tror folk kan jobbe bare fordi de er i litt aktivitet. Skulle de som er sjuke, legge seg ned på sofaen og ikke røre seg, ville det fort bli enda flere diagnoser og større utgifter for samfunnet.
      Det er bare fint at folk foretar seg noe, fint for kroppen, fint for psyken.

    3. Utrolig flott skrevet!
      Har så utrolig god forståelse for det du skriver.
      Livet med migrene er ikke enkelt, og det er så lett for de på utsiden å dømme.
      Det er vondt å ikke bli trodd eller forstått!
      Stå på videre!
      Du er utrolig inspirerende.

    4. Har du prøvd Migreneklinikken? Kan hende jeg har skrevet dette til deg før, men det skader vel ikke å gjenta et godt råd 😊
      Jeg slet mye med migrene før og ble sykmeldt. Legen skrev ut medisiner til meg, men det ble ikke noe bedre. Så kom jeg til Migreneklinikken og følte det som om jeg var kommet til migrenehimmelen. Nå har jeg kun migrene en sjelden gang og når det først kommer så har jeg medisiner som fungerer i løpet av en halvtime 😊

    5. Jeg forstår så godt hva du skriver. Jeg har nylig hatt migrene hver dag i over tre uker, trodde ikke det var mulig faktisk. Men jeg har en ny forståelse og sympati for de som lider av migrene. Jeg er gravid og dette er trolig grunnen til at min migrene har blitt såpass ille. Det er nesten som jeg ikke tørr å legge ut snapstoryer eller bilder av meg selv i frykt for at noen skal tro at jeg overdriver hvor ille det faktisk er. Men sannheten er jo at den lille timen man kanskje føler seg litt bedre ofte blir brukt til de tingene man ligger å venter på å gjøre.. Masse lykke til videre og håper det blir bedre for deg etterhvert.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg