Feit til heit?

86 kilo – samboer på 2 meter veier 89! Da må det ringe noen bjeller…… 04.01.16 GAME OVER.

“Heit” 👍😂 da mener jeg at jeg måtte finne noe som passet med feit.

Man blir det man spiser, 03.01.16 var jeg juleribbe og kokosmakroner.
Satte meg ned å noterte cm og vekt i en bok for å ha det klart til Mitt Nye Liv.

Dag 1. Allerede abstinens, hodepine og sult.. jeg husker jeg trodde jeg holdt på å bli sjuk, lå på sofaen å tenkte hva i alle dager er det som skjer. Hva skal jeg spise???

 

 

Jeg har dessverre ikke dokumentert alt, bildene har dårlig kvalitet og oppsettet er middelmådig, men historien ender godt!

Legger ved noen bilder som tips og inspirasjon 😉

Mye digg og enkel mat

Spekeskinke, fetaost, kremost, agurk, løk, avokado….. ❤

Dette er “osteskyer”

Superenkelt! Pisk eggehvitene stive og bland i ønsket krydder, ost og spekeskinke og  ha plommen i midten å stek på 225°c og varmluft på midterste rille. I ca 10 minutter.

Det tok minst 1 uke før kroppen begynte å stabilisere seg. Abstinens etter sukker var det desidert verste… alt jeg spiste hadde masse sukker og salt tilsatt. Merket med en gang at det hadde skjedd noe med kroppen,  spiste ren mat i 2 mnd uten noen kunstig søtning og lign for å bli kvitt søtsug.
Klarte meg utrolig bra!

Ingen utskeielser og kun 1 fest. Var redd for at alkoholen skulle ødelegge ketosen, men den ene gangen gikk bra. Dette var utrolig enkelt tenkte jeg.
Jeg gikk ned 4 kg første uka 👏 å vekta fortsatte å gå nedover.

Med mine 171 cm hadde jeg overvekt på bmi og nesten over på fedme klasse 1.

https://ketose.no/hva-er-ketose/ du kan lese litt mer om ketose her!

Gikk ned 10 kg på 3 mnd, men plutselig sto vekten helt stille….. lenge, var utålmodig og umotivert. Begynte etterhvert å få et mer avslappet forhold til maten og livsstilen. Prøvde meg på lavkarbovafler og lapper, kaker og desserter, plutselig var jeg i himmelen for å si det mildt. Jeg hadde aldri klart å fortsette uten snacks og godsaker Kostholdet ble som normalt igjen bare mye bedre.

Oppfordrer selvfølgelig ingen til å spise kunstig søtning og snacks, men det hjelper på å leve med dette som livsstil. Lettere for meg i hvert fall. Har fått en del bivirkninger dessverre som elveblest, utslett og luft i magen. Spiser man i små mengder går det fint. Prisen å betale 👏👏

Kommer til å oppdatere bloggen etterhvert med mine oppskrifter, tips og inspirasjon! Men det er mye på en gang å legge ut. Skal etterhvert ordne kategori og lign. 🙂

Har spist av meg mange kilo, men samtidig har jeg fått bedre fordøyelse og mer energi. 

Blodprøvene før lavkarbo viste at jeg trengte vitaminer og mineraler. Etter 3 mnd var det helt totalt forandret, legen min måpte da han så utskriften på grunn av at alt var helt som det skulle.

Anbefaler folk å prøve seg frem med fettet! Jeg spiste meg kvalm på fett, fett forbrenner fett… men i mengder var det uheldig for meg. Spiser “normale” mengder nå og samtidig er moderat på karbohydrater.

Husk om man opplever litt slapphet og lign kan det hende kroppen trenger mer salt. All ferdigmat inneholder mye tilsatt salt, så man må passe på å få i seg nok salt. Vet noen tar en saltshot for å få i seg litt, blande ut salt i litt vann. Jeg spiser heller litt spekemat og lign om jeg har tilgjengelig.

Jeg tar magnesium for leggkrampene, utrolig effektivt! Magnesium fra butikken til 88 kr fungerer bedre enn helsekosten sine. Det er min erfaring da.

Januar-juli gikk jeg ned 20 kg! De siste kiloene har gradvis forsvunnet 👏

Håper du finner dette inspirerende! Jeg liker ikke å dele dette, men for å få folk til å tro på effekten av denne livsstilen er det enklere med bilder. 🙂

 

2 kommentarer
    1. Du har vært kjempe flink 👏👍🏻Jeg er 59, og tenkte prøve den menyen du la ut på Facebook 👏😊Prøv flere men stadig mislykkes😡Lurte også på om du hadde noen forslag til mellom måltid hvis jeg skulle ha bruk for det .

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg