Vafler Lavkarbo

Dette tar 5 minutter!

Fra du begynner til vaflene er ferdigstekt. Det skal være enkelt å lage god mat.:)

Dette trenger du:
( ca 4 vafler)

2 egg
3 ss seterrømme/kremost/crème fraiche
ca 1- 2 ss psyllium/fiberhusk
Litt søtning ( jeg bruker natreen flytende)
Fløte/vann  (kan sløyfes)
Kardemomme etter smak
1 ts bakepulver
Salt

Slik gjør du det:

Pisk eggene godt sammen med rømme/kremosten.
Tilsett søtning, salt, bakepulver og kardemomme. Rør godt sammen mens du har oppi psyllium/fiberhusk! Røra skal være nesten så tykk som deig. (Prøv deg frem i forhold til psyllium/fiberhusk pga de forskjellige merkene har forskjellig tykningsgrader) om ønskelig kan du tilsette litt fløte eller vann for bedre konsistens.

Stek dette med smør ❤ i vaffeljern.
Dette er den enkleste oppskriften på vaffel sålangt, og den beste.
Her slipper du å male mandler og lign.

Bruk nok rømme og psyllium slik at det ikke blir eggesmak. Da blir det omelettvafler.

Jeg elsker masse pålegg, så på disse vaflene er det veldig godt med nugatti zero og syltetøy med rømme.

Tykkere konsistens – luftigere vafler!

11 kommentarer
    1. De var veldig gode! Jeg hadde bare mager Kesam og et egg, men det ble veldig bra. Oppå tok jeg tykk gresk yoghurt fra Yoplait med vanilje og noen blåbær. Beste lunsjen! Litt luksusfølelse. Og helt innafor! 🙂

    2. Jeg byttet ut rømme med Cottage Cheese og trodde dette skulle bli stor suksess. Det ble det ikke. Røren boblet og fløt ut av vaffelhjernet og utover benken når den ble varm. Det hele fikk litt samme konsistens som seig gummimembran. Jeg prøvde deretter å steke det i stekepannen med kanskje enda mer mislykket resultat. Det så ut som stekt rømmegrøt. Måtte bare le av hele greiene og gi meg på tap. Gleder meg til min bedre halvdel kommer hjem og ser at jeg har grist til hele kjøkkenbenken med dette prosjektet.
      Med vennlig hilsen Roger (36)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg