Sliter du med disse du også? Sjekk her!

 

Disse små irriterende talgnuppene har jeg mange av, spesielt på overarmene og lårene. 

Utrolig irriterende å jeg klare ikke å la være å plukke på dem heller.

Startet på lavkarbo i januar 2016, å har levd lavkarbo med sprekker siden da. 

Siste måneden nå har jeg vært deppa over “familiesituasjon” med syke barn og lignende – uten at jeg skal gå mer inn på akkurat det. 

Når jeg er deppa spiser jeg, da mener jeg spiser hele tiden! Dessverre ikke bare lavkarbo, men mye høykarbo. Resultert i at jeg siden 15. April har gått opp 3.5 kg!! Ja det er mye, enda har jeg holdt vekta stabilt frem til nå med lavkarbo siden august 16. 

Nå har armene mine blitt dekt av talgnupper, nesten så de er blitt betente.. å da kommer jeg på at jeg har ikke sånne om jeg holder meg KUN til lavkarbo. I innlegget under står det at det finnes ikke “behandling” for det. Jeg har funnet min behandling!

Lavkarbo – har ikke glutenallergi, men tåler det svært dårlig. Kanskje det er flere som har positiv effekt av lavkarbo med tanke på huden??

Talgnupper som disse er ikke et problem for folk flest, men ikke særlig pent og ganske irriterende.

https://nhi.no/sykdommer/hud/papler-nuppete-utslett/keratosis-pilaris/

Bildet er lånt fra nhi.no. 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg