Kroppen min hater vanlig mat!! Forvandling bare på 1 døgn med lavkarbo og faste.

Bilde 1 før lk igjen – bilde 2 dagen etter  – man ser tydelig forskjell bare f.eks på midja på kun 1 døgn!!

Ferietid, medisiner og dårlig tilgang på lavkarbomat i ferien resulterer i at kroppen ikke har det greit. 

Magen stor som en ballong, leddene verker mer enn normalt og man føler seg helt tom for energi. 

 

Bestemte meg fra dagen vi kom hjem fra ferien at nå er det G A M E  O V E R.. Mye enklere når man er hjemme å kan leve med dette kostholdet. 

 

Startet med en 20 timers faste – spiste meg god og mett på grillet kylling  – Cæsarsalat, Ostegrill og hamburger uten brød. 

Spiste først 21 timer igjen etter dette måltidet.

Kick start for kroppen, å det kjennes. 

Kjenner på en følelse jeg ikke har hatt på lenge, at kroppen har vært ute av ketose i over 1 år å rett på. Denne gangen tok det  kun 1 døgn å komme i ketose  – 8 på stix. Fantastisk at det virker så fort. 

Men ketose er ikke bare fantastisk, i hvert fall ikke i starten. Har så lite energi at det er et ork å gjøre den minste ting, kjennes ut som jeg har fått en real omgang juling å vært på fylla i 14 dager….. har ikke rørt alkohol på flere uker så det har ingenting med formen å gjøre.

Dette er kort om hva ketose er ( kilde sse)

 

Å føle seg dårlig på ketose er oftest i starten, overgangen fra vanlig kost til lavkarbo. 

Om litt kommer nok energien tilbake, om du skal prøve lavkarbo så hold ut(!!) Den tunge kroppen er bare midlertidig. 

 

Start med faste å prøv periodisk faste en stund  – sidevindu på f.eks 8 timer passer meg perfekt.  12-20.

Faste minsker også magemål:)

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg