Berlinerboller lavkarbo

 

Halleluja!!

Akkurat det jeg trengte, etter en dag på jobb der mine kolleger mesket seg i berlinerboller og hveteboller.

Da fikk jeg ny inspirasjon, lage mine egne berlinerboller. 

 

INGREDIENSER 

(5 stk)

1 egg

3 spiseskjeer Tagatesse 

2 spiseskjeer Crème Fraiche / Seterrømme 

1 teskje kardemomme

1/2 teskje bakepulver 

1/4 teskje salt 

4 teskjeer fiberhusk 

6 spiseskjeer mandelmel 

2 spiseskjeer kokosmel 

 

Smør til utbaking

Smult til steking 

Tagatesse 

Bringebærsyltetøy 

 

TILBEREDNING 

Pisk sammen egg og tagatesse, rør inn rømme. 

Bland sammen de tørre ingrediensene å sikt inn. 

Rør godt å kna til en fast deig. 

Er deigen litt bløt kan du tilsette ekstra mandelmel og fiberhusk. 

Gni smør på fingrene når du jobber med deigen. 

 

Varm opp smulten, ha alltid et lokk i nærheten å pass godt på når du bruker smult.

Jeg tar en trepinne i smulten for å sjekke om den er klar, det vil si at det bobler litt i rundt pinnen.

 

Kok en og en bolle, den skal være gylden  brun, men vær obs på at Tagatesse tåler lite varme så du ikke brenner dem.

Når de er ferdige ruller du dem i Tagatesse å sprøyter inn syltetøyet å lar de ble kalde på en rist.

 

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg