Grove Ostevafler

 

Mmmm, grove vafler er det beste form for brød jeg kan spise på lavkarbo.

Disse hadde jeg mozarella i for å få de enda  bedre!

 

INGREDIENSER

 

4 egg

2 spiseskjeer creme fraiche/seterrømme 

1 neve mandelmel

1 neve pofiber

1 neve fibrex

1 neve  revet mozarella/eventuelt annen ost

 1 teskje salt 

noen få dråper natreen flytende 

1 teskje bakepulver 

3 teskjeer fiberhusk

2 spiseskjeer mct-olje (kan byttes med smør)

TILBEREDNING

Pisk egg og creme fraiche godt, så tilsetter du de andre ingrediensene. 

La røra svelle i et par minutter. 

Du kan sløyfe fibrex om du ønsker, men da blir de enda grovere. 

Server med ønsket pålegg, jeg syns det var kjempegodt med serranoskinke, salat, ost og kremost i.

 

Beklager at det ikke er oppført i antall gram, jeg laget i full fart uten å bruke desilitermål/vekt. 

 

 

 

6 kommentarer
    1. Hva er profiber ? Og kan eg bruk noe annet hvis eg ikkje har d ? Denne oppskrifta ser helt super ut 👍

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg