Polarbrød Lavkarbo

POLARBRØD

(9 Stk)

 

INGREDIENSER

70 gram mandelmel

70 gram kokosmel

25 gram pofiber

2 teskjeer salt

1 spiseskje bakepulver

2 små spiseskjeer fiberhusk/psyllium

 

100 gram kremfløte

250 gram mascarpone/naturell kremost

4 egg

 

– Smør til utbaking

 

 

TILBEREDNING

Bland alle de tørre ingrediensene sammen i en bolle, så tar du de våte ingrediensene i en blender/food prosessor eller bruker

stavmikser å blander de godt sammen.

Så tilsetter du de tørre ingrediensene, la deigen svelle  i omtrent 5 minutter så den blir kompakt nok til å lage boller av.

Ta mykt smør på hendene å lag boller, sett de på et stekebrett med bakepapir.

Ta et ennet bakepapir å legg over å klem bollene flate så stikker du små hull i dem.

Stek på midterste rille på 180 grader og varmluft i omtrent 17 minutter.

Avkjøl på rist, de smaker best helt avkjølte, prøv med sukkerfritt syltetøy. 

12 kommentarer
    1. Åh- jeg satt å tenkte på hvor deilig det hadde vært med polarbrød- også kom denne! 🙂 tusen takk, nå er de i ovnen og jeg gleeeder meg! 😀

    2. Hei! Har laget disse idag og er helt enig ; kjempegode avkjølt og med sukkerfritt syltetøy! Dette var en høydare, ungene her kastet seg også over dem. Nam! Neste gang lager jeg dobbel porsjon.
      Leser (og lager mye) i bloggen din og forstår det er utfordrene ifht sønnen din, men for en fantastisk innsats du gjør for han og for en flott mamma du er!
      Og alt jeg har laget her, har til nå vært veldig godt.
      Har bollene dine i fryseren og nå prøver jeg meg på å fryse disse og.
      Jeg lever ketogent pga blodsukkeret og vektnedgang. Denne bloggen er gull! Takk takk og takk! God helg.
      Lise

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg