Pavlova lavkarbo

PAVLOVA – MARENGS

INGREDIENSER

 

3 eggehviter 

70 gram sukrin/sukrin +

120 gram tagatesse 

1 teskje edikk 

TILBEREDNING

skill eggeplommene fra eggehvitene. Sørg for at det ikke kommer noe som helst eggeplomme sammen med eggehvitene da blir det mislykket.

Sørg også for at bollen og vispen er ren og helt fri for fett.

Pisk eggehvitene i noen minutter før du tilsetter litt og litt søtning. 

Pisk i minst 10 minutter til søtningen er helt oppløst så tilsetter du edikk på slutten av piskingen. 

Finn frem et bakepapir og ei stekeplate,  kle stekeplata med bakepapir å bre utover massen. 

Stek på nederste rille på 100 °c og varmluft i 2 1/2 time.

Når den har stått i 2 1/2 time i ovnen setter du den på benken, la den helst stå til dagen  etter før du serverer.

Du kan oppbevare den lenge i en tett boks. 

Server med pisket krem og bær. 

 

6 kommentarer
    1. Tagatesse er slitsomt for meg som sitter i rullestol og tar lang tid før jeg rekker wc 🙀
      Skulle ønsket at det kunne bli Ok resultat med annet søtstoff 😂

    2. Dette blei da “overaskelseskaka” på fruens gebursdag 😁 – den slo i såfall alt jeg tidligere har smakt. Eneste “utvidelsen” jeg tillot meg å gjøre var å piske inn 2ss cremefraiche i kremen 👍

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg