Sjokolademuffins lavkarbo

SJOKOLADEMUFFINS 

(8 stk) 

 

INGREDIENSER 

2 1/2 spiseskje smør 

2 egg

4 spiseskjeer Tagatesse 

1 desiliter kokosmel

1 teskje vanilje

1 teskje bakepulver

6 spiseskjeer fløte

2 spiseskjeer kakaopulver

1 teskje salt

 

Glasur:

80 gram sjokolade sukkerfri 

20 gram smeltet smør

2 spiseskjeer kaffe

30 gram tagatesse 

100 gram naturell kremost

1/2 teskje vanilje

 

TILBEREDNING

Sett ovnen på 180 grader, finn frem en stekeplate og muffinsformer. 

Sikt kokosmelet i en bolle, det er veldig viktig at det blir siktet inn for å unngå klumper.

Smelt smøret, å bland alle ingrediensene sammen å rør godt til en klumpefri masse.

Fordel røra utover formene, desto mindre former desto flere muffins. 

Stek på midterste rille i omtrent 15 minutter, men pass på slik at de ikke blir for mørke.

Mens muffinsene avkjøles lager du glasuren.

Smelt smøret, tilsett kaffe, sjokolade og tagatesse, bland godt så det smelter sammen.

Pisk inn kremosten. 

Fordel glasuren over mufiinsene når de er helt avkjølte. 

Gled deg til kaffen, for disse er knallgode!

Tips! Kjøp gjerne kokosmel på innvandrerbutikken, lavt på karbo og fin pris.

 

8 kommentarer
    1. Hei! Blir så inspirert av bloggen din at jeg bare må lage mye av det du legger ut.
      Lagde disse i kveld….og jeg tror jeg må ha gjort noe feil. Er det meningen at disse må være sammen med glasuren? For uten glasur (som jeg valgte å ikke lage) så var de ikke så søte akkurat…Men jeg kan tenke meg at i kombinasjon med glasur, så blir det perfekt blanding av salt og søtt?
      Eller har du glemt noe søtning i oppskriften?
      Mine ble og veldig porøse og smulete.
      Lagde ny runde med dem etterpå og Heiv i tagatesse. Da ble smaken god men fortsatt smuldrete. Ikke muffins konsistens men mer smuldre kake?
      Håper du skjønner hvor feilen min er 😉Mvh Lise

    2. Aha da ser jeg hvor feilen ligger. Søtning og mer fløte.
      Fint du rettet det opp.
      Da skal jeg prøve lage dem idag igjen….

    3. Tenkte jeg skulle prøve å lage disse, så lurte på når det står 1 ts vanilje, mener du da vaniljepulver?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg