Besvimte i bilen……….

Overskriften er laget for å fange oppmerksomhet, samtidig som at det faktisk stemmer.

Jeg har en lang periode på over 3 måneder hatt migrene i varierende grad, var hos nevrolog på St.Olavs  å fikk resept på Topimax som forebyggende medisiner.

Første helga da jeg startet var jeg med å arrangere utdrikningslag, spiste derfor litt av hvert av mat å var ikke særlig lavkarbo kan man si.

Mandag etter er det alltid strikt lavkarbo nesten uansett, for å kvitte seg med helgas synder.

Jeg gikk fortsatt på Topimax, men ble dårligere og dårligere…….. Da mener jeg at jeg satt å ristet, både utvendig og innvendig, fikk panikkangst ute av inget, jeg følte meg rett og slett helt dausjuk. Ringte legen i desperasjon mandag – da hadde jeg brukt medisinen i omtrent 1 1/2 uke, gråt på telefonen å fortalte at jeg har det så forferdelig, jeg føler meg ikke bra. 

Fikk beskjed om at fastlegen var syk så måtte ringe tilbake på onsdag. 

Ringte onsdag, å fikk komme inn til vikarlege, jeg satt der inne å ristet, hadde ingen følelse i hverken hodet eller ansiktet, svimmel, uvel og skikkelig skikkelig dårlig form. 

Han satte opp en time til fastlegen så raskt som mulig, fredag altså 2 dager etter.

Jeg ba legen om å ta et blodtrykk på meg, siden jeg følte meg unormalt slapp og svimmel, lavt men ikke farlig lavt.

2 minutter senere sitter jeg i bilen på parkeringsplassen å skal til å kjøre, der forsvinner alt…. ut fra klokka ikke veldig lenge, men dette kunne skjedd i trafikken!! Jeg kunne ha kjørt på noen, jeg kunne hatt mine 2 barn i bilen også.

Det var helt jævlig, heldigvis gikk alt bra. 

På vei inn til legen  fredag fikk jeg melding av en venn som spurte hvordan det gikk bl.a angående Topimax og oppstart. 

Jeg fortalte hvor dårlig jeg var, at jeg hadde hatt episoder der jeg hadde gått rundt i Zombietilstander osv. 

Plutselig sendte hun meg et bilde av pakningsvedlegget, der sto det at man IKKE skal bruke Topimax ved fettrik kost – Ketogen kost. 

Hun som sendte meg dette visste jeg levde på lavkarbo, å visste jeg startet med Topimax, og hun har vært noe mer grundigere enn meg på å lese sine pakningsvedlegg så hun hadde lest dette. 

Jeg leser oftest de vanligste bivirkningene å så legger jeg det bare til sides.

Jeg kom inn til legen like etter meldingen, å han kjenner meg så godt at han trengte ikke å spørre hvordan det gikk heller, jeg fortalte han om Topimax og Lavkarbo, han sjekket det opp å ble kjempesint!

Sint, men ikke på meg, for nevrologen som skrev ut resepten til meg visste at jeg spiste lavkarbo/ketogent, men hadde skrevet ut Topimax.

Fastlegen min sendte inn en kvass og saklig mail til nevro, å jeg ble tatt av Topimax umiddelbart.

Enda nå flere dager etter henger mye igjen. 

Jeg vet ikke hvorfor det kræsjer sånn med Topimax og Lavkarbo, for det var ikke det viktigste å finne ut av da jeg var hos legen. 

Men skal snakke med nevro i morgen. 

Jeg tålte ikke strikt lavkarbo med under 20 karbo daglig sammen med 50 mg Topimax for å si det mildt. 

Så til dere som har migrene og spiser lavkarbo, vær obs på sånt.

Jeg skal heretter lese hele pakningsvedlegg…..

4 kommentarer
    1. Hei, jeg syns du er utrolig tøff som deler både oppturer og nedturer! Jeg skjønner ikke hvordan du klarer å publisere så ofte i tillegg til alt som foregår ellers i livet ditt. Du er virkelig en inspirasjon for oss andre som sliter med helse og kosthold 🙂 Liker oppskriftene dine, og ser frem til boken din kommer ut. Lykke til!

    2. Anne: Takk for fine ord, ærlighet varer lengst, også når det gjelder dette.
      Håper folk i lik situasjon finner trøst og oppmuntring i det jeg deler.

      i mitt tilfelle rekker jeg ikke over alt, hodet vil men kroppen henger ikke med å man har litt for lite timer i døgnet.

      takk igjen.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg