Medisiner som hemmer ketose….

 

Jeg er helt overbevist om at medisinene er årsaken til at jeg ikke kommer i ketose uansett karboinntak.

Stusset litt over at etter lang faste med rikelig med vann at kroppen ikke hadde noe form for utslag på ketose.

Før alle medisinene så var kroppen i ketose på 30 karbohydrater for min del, med søtning også.

 

Men nå er jeg ikke i ketose med null karbo en gang, å ja over lengre tid.

 

Jeg har fått et bedre liv på enkelte medisiner, men som samtidig ødelegger livskvaliteten min med vektoppgang.

Før kunne jeg sprekke en dag å gå tilbake til lavkarbo å de kanskje 2 kiloene med væske som hopet seg opp i kroppen forsvant med en gang etter.

Nå går vekta opp uansett mat…

 

September begynte jeg med Cipralex og P-sprøyte samtidig, for hver sprøyte jeg tok gikk jeg opp nesten 4 kg hver gang, å det ble skremmende mye.

Jeg har ALDRI hatt noen problemer med å gå ned i vekt, men det rikker seg ikke uansett matinntak og aktivitetsnivå.

 

Jeg bestemte meg i mars for å ikke fornye p-sprøyte å heller bruke hormonfri prevensjon, nå i juni snart 6 måneder siden siste sprøyte er det ingen antydning til at den er ute av kroppen.

Jeg har forsøkt å slutte med cipralex, men den er den eneste av flere typer jeg har testet som er bra for mine problemer.

Jeg har testet utallige migrenemedisiner i tillegg, den siste jeg fikk nå Sibelium er det vektøkning som er den mest vanlige bivirknigen.

 

Lavkarbo med begrenset kcal-inntak, periodisk faste og mye aktivitet, ingenting skjer. 

Møter sommeren med å ha økt så mye i vekt at hele garderoben må byttes ut…… det er forferdelig å ha vært 65 kg så lenge å levd på moderat lavkarbo uten problemer, til å være flotte 80 kg igjen. 

Hadde bestemt meg den gangen jeg gikk ned sist at jeg aldri skulle tilbake igjen til størrelse XL, men slik ble det ikke. 

Så tenk dere litt om, om dere sliter med vektnedgang, lavkarbo, lavkalori eller hva som helst, at det kan være andre årsaker til dette.

 

Jeg har også fått så store problemer med væske i kroppen at jeg har begynt på vanndrivende medisiner utskrevet fra fastlegen.

Jeg har sjekket stoffskiftet, noe som er helt perfekt tross 2 foreldre som begynte med medisiner for lavt stoffskifte allerede ved 20 årsalderen.

 

Jeg gir meg ikke, jeg skal bli fornøyd igjen, å jeg har gjort det før så jeg klarer dette igjen! 

For jeg har ikke lyst til å bruke den tynslitte psyken min på å være deppa over overvekt igjen.

 

Å til dere som kommenterer “om lavkarboen min har sluttet å funke” så er det ofte mange årsaker til at dette skjer… Lavkarbo er fortsatt langt mer fantastisk enn normal kost.

 

80 kg

 

 

7 kommentarer
    1. Du ser overhodet ikke overvektig ut, super fin med eller uten 80 kg!☺️☺️👍du kommer til å gå ned igjen det e æ sikker på, heia på dæ👍👍

    2. Som å lese om meg selv jo😲 Spiser max 15 gr karbo pr dag, trener 6 gng i uka og spiser ihht PF; kommer ikke i ketose og har ikke gått ned et gram! Og dette etter over 1mnd på LCHF. Trodde det var meg det var noe “galt” med når så og si alle har så fantastisk effekt av denne livsstilen og raser ned i vekt på null komma niks…følger deg videre i kampen, du er en inspirasjon ☺️

    3. Du kan være i ketose selv om det ikke vises på ketostiks.
      Mål det med blodprøve.
      Medisiner kan påvirke at det ikke vises i urinen.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg