Kulene i brystet

Dette er litt off topic, men det å sjekke brystene for kuler og forandringer er viktig. 

Jeg oppdaget kuler, store og faste allerede som 20 åring, tok det med knusende ro. 

Etter vevsprøver og ultralyd bestemte de seg for å fjerne kulene i 2010. 

Den ene var det celleforandringer i å var like bak brystvorten.

Det var ikke kreft, men de ønsket å fjerne på grunn av risiko. 

De fjernet den kulen og flere andre og 1/4 av venstre bryst den dagen, jeg var ung å syns det verste var at jeg kom til å få en dolp og litt annen cupstr. På den ene siden. 

Jeg har siden 2010 vært på kontroller hvert år, problemet nå er at det kommer stadig flere å det høyre bryst har også fått kuler. 

Forrige gang jeg fjernet var det knuter, denne gangen er det cyster.

Så i morgen skal jeg på sykehuset på halvtårskontroll.

Kulene plager meg lite, men det som er slitsomt er at de må følges opp 2 ganger i året.

Etter forrige ultralyd av bryst før jul så skremte de meg skikkelig, jeg fikk nemlig først et brev der det sto at alt var ok.

Så like etter fikk jeg et annet, der de Brukte mange setninger på å forklare at de hadde sett på feil prøver å det var ikke det samme som sist, men det var cyster.

Det de burde å ha gjort er å startet med at dette ikke er kreft, men vi har tatt feil. 

Slike ting setter en støkk i deg, heldigvis var alt ok.

Mannen på Levanger sykehus som jeg går til kaller meg “kuledama”, men vi har en god tone så vi spøker litt med det fordi når jeg var yngre ønsket jeg å bli kulestøter av alle ting.

 

Så til alle dere, sjekk puppen å fram med “fordelene”(tørr humor) det er ikke alltid noe skummelt, men greit å følge med. 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg