Gå ned 4 kg på 6 dager


6 Dager med ren mat gir resultater


Jeg er litt sent ut med å skrive dette innlegget, siden det er mange som spør så jeg legger ut et innlegg med litt detaljert hva jeg spiste.    

 

  • Periodisk faste er fast i ukedagene, spiser ikke noe med kcal før tidligst klokken 15.00
  • Siste måltid senest klokken 21.30 på kvelden
  • Jeg spiste omtrent 200-250 gram kjøttdeig til et måltid stekt i 2 spiseskjeer Tine smør, 300 gram grillribbe, 200 gram kyllingfilet (fylt med hvitost og bacon), 200 gram biffkjøtt fordelt over 2 måltider om dagen
  • Som tilbehør hadde jeg noen få biter med agurk, cherrytomater, litt mer avokado, kinakål eller bare kjøttet alene
  • I løpet av disse dagene spiste jeg ingen halvfabrikerte produkter, kun ost som meieriprodukter
  • Jeg drakk mye vann som jeg alltid gjør – vann er viktig
  • Jeg spiste 50 gram sukkerfri mørk sjokolade hver dag, noe jeg unner meg å som er fint for å få i seg de ekstra kcal for å ikke gå i underskudd
  • Jeg passet på å spise meg god og mett til middagen (det første måltidet, å heller spise et lettere måltid på kvelden)
  • Jeg drakk også et par glass pepsi max, men det var ikke noe godt for søtsuget forsvant, grunnen til at jeg spiste sjokolade er at mørk sjokolade er min greie ikke for det søtes skyld, men fordi jeg er en sjokoholiker
  • SPIS REN MAT, ikke kjøpte kjøttboller, ikke fiskeboller, ikke ting som er fullt av andre produkter som potetmel, maismel og lignende, fordi om det er glutenfritt er det ikke sunnere
  • Når jeg ble sulten i mellom måltidene, spiste jeg kjøttpålegg som trønderfår, hamburgerrygg, spekeskinke, morrpølse og lignende, fine og smakfulle pålegg med mye smak og salt
  • Velg rå grønnsaker fremfor kokte, det er mindre karbohydrater i de før de blir kokte utrolig nok

Når jeg faster får jeg mer energi, jeg er ikke sulten på samme måten som ellers, faste gjør kroppen min automatisk mye «lettere»,

men det betyr ikke at det er det samme for deg.

Jeg anbefaler deg å prøve det, drikker du kaffe så drikk mye vann, og litt kaffe å hold ut de første dagene så merker

du kanskje at du ikke trenger frokost og hver dag du også.

Finn deg et spisemønster som passer deg, f.eks. Spis første måltid klokken 12 ved lunsjtider og siste måltid klokken 20.

Det er faktisk forsket på at man legger på seg lettere ved kveldsspising, kroppen fordøyer ikke maten like lett når man sover.

Man kan oppleve å sove bedre også med mindre inntak av mat på kvelden.

Jeg er ikke faglært, men har litt egne erfaringer.

Kjøtt er også en ting for meg som metter godt, mye protein, men vær obs på at for mye protein ikke er bra heller.

Regn ut på PROTEINKALKULATOREN HER  på hvor mye proteiner du trenger hver dag, det varierer veldig fra person til person.

De sier at for mye proteiner omdannes til glukose i leveren å man legger på seg av det også.

Husk å få i deg nok fett, det er ikke farlig! Spis fett fra avokado, oliven, fet fisk og lignende, men vi spiser mye smør, bacon og ost også.

Du kan så klart spise fisk også, men jeg akkurat denne uka spiste bare kjøtt da jeg er veldig svak for rømme til fisken.

Dette var mine første 6 dager uten rømme og fløte i voksen alder.

9 kommentarer
    1. Hei! Fikk veldig lyst å prøve ut dette 🙂 Var det kun 2 måltider du spiste da (at du fordeler f.eks 200-250 g kjøttdeig over 2 måltider med litt avokado, agurk, cherrytomater, så 100g per måltid)? 🙂

    2. De grammene du skrev på måltidene, spiste du de to ganger pr dag eller delte du de opp så det ble til to måltid? Spiste du f.eks 200gr kyllingfilet to ganger pr dag eller spiste du 200gr kyllingfilet fordelt på to måltider..? Forstod ikke helt hva du mente…

    3. Hei!

      Jeg er 180 cm høy og veier 55 kg. Prøver å legge på meg, men trenger noen gode innspill fordi jeg rett og slett er for tynn -og det er verken pent, praktisk eller veldig sunt.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg