Kokoslapper Lavkarbo

KOKOSLAPPER

(ca. 18 stk)


 

INGREDIENSER

3 desiliter rømme eller creme fraiche

5 egg 

1 spiseskje Tagatesse eller annen søtning

1 liten teskje salt

1/2 teskje bakepulver

1/2 teskje Vaniljepulver eller vaniljeekstrakt

50 gram Kokosmel

  • 1-2 spiseskjeer psyllium/fiberhusk 
  •  – Smør til steking 

 

 

 

TILBEREDNING

Visp sammen rømme og egg til en glatt røre. 

Bland de tørre ingrediensene sammen, sikt inn å rør til en klumpefri masse. 

La røra svelle i en liten stund. 

Jeg bruker et pannekakejern som er 7 år gammelt når jeg steker sveler/lapper, det er veldig genialt til slike ting, men uansett hva du bruker for å steke de så ikke bruk for mye smør. 

Her finner du : Pannekakejern

Obs! IKKE snu svelene før du har gjennomstekt de, da kommer de til å bli ødelagte, legger ved bilder av do and don´t 

 

Totalt karboinnhold: 19   

– Om du ønsker å gå ned på antall karbohydrater kan du benytte deg av annet kokosmel som ikke er fettredusert. Innvandrerbutikker selger ofte kokosmel, det jeg kjøper har bare 4,2 karbohydrater pr. 100 gram. 

 

På grunn av sønnen min sin medisinske diett kan han ikke spise annet på grunn av for høyt antall karbohydrater. 

5 kommentarer
    1. Det så skikkelig godt ut! Også så smart at det er uten mel. Likte også godt at du viser bilde av hvordan de skal se ut 🙂 Jeg har forsøkt å lage så mye forskjellig mat fra ulike blogger, men det blir aldri helt riktig. Det hadde vært så mye lettere om de forklarte hva man ikke skal gjøre, og hva som er viktig å huske på, fortsett med det <3
      Disse skal absolutt prøves 🙂

    2. Så utrolig godt ut! Har du et forslag på noe jeg kan bytte ut kokosmelet med? Hyperallergi i heimen, så det kan jeg desverre ikke lage:/

    3. Tenkte jeg skulle prøve disse lappene. Bytte ut kokosmel med havrefiber. Da går karbohydrater ned også

      1. Jeg lagde disse til middag i dag. Brukte bare havrefiber fra tights.no. fantastisk gode, endelig en god” pannekake” oppskrift🤪

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg