Legger meg litt flat her


 

Det å svare på blogginnlegg… beklager

Det kommer jeg sikkert ikke til å bli veldig mye flinkere til, men kommer til å bli grundigere med oppskriftene den dagen jeg er tilbake.

 

Jeg har sagt jeg er tilbake så mange ganger at mange har sluttet å følge.

 

Jeg orket ikke å dele oppskrifter for å please andre, for det var så mange forespørsler i innboksen til slutt om nye oppskrifter at det ble mer mas enn gøy. Enda det var utrolig gøy med så mye respons, så misforstå meg riktig.

Det ble en periode for mye med sykdom, oppskrifter, arbeidsutprøving, sykt barn, de andre i familien, dødsfall, blogging, jobb osv.

 

Jeg har laget noen få oppskrifter, men har blitt mer og mer nøye dessverre og har fått en form for prestasjonsangst for å dele fordi jeg føler det ikke er bra nok…… jeg har for store og høye forhåpninger til meg selv.

 

Den tiden som har gått etter kokeboka og alle de små feilene den inneholder så har det bare blitt verre da det er mye som kunne vært mye bedre der.

 

 

Noe jeg vil si angående den er at noen oppskrifter har feil antall karbohydrater, det tar jeg på min egen kappe.

 

Den delen med antall karbohydrater ellers er sånn at de produktene vi ellers bruker er produkter som er så lave på karbohydrater som overhodet mulig som er regnet inn i oppskriftene så det er ikke rart mange stusser over innholdet.

 

TAGATESSE, vi regner det som netto 0 fordi det tas ikke opp i kroppen vår siden vi måler med blodprøver hos Iver på diett å det har ikke påvirket han og da blir det helt opp til deg å regne på det.

Svenske produkter har ofte mindre karbohydrater enn norske.

 

Mandelmel vi ofte bruker har kun 4,3 karbohydrater og ikke 9, kokosmel 5 og ikke 18 osv.

 

Så til dere som stadig beskylder meg for å komme med “juks” så kan jeg skrive hva jeg selv ønsker i egen bok, men det er du selv som må velge å regne på det eller la være.

 

Jeg gjorde dere en liten tjeneste med omtrent karboinnhold.

 

Ja jeg skal trykke opp flere bøker etterhvert, det er etterspørsel etter flere bøker!

Jeg er evig takknemlig!

 

Det sitter så langt inne å skrive dette, jeg har reell angst bare av å skrive innlegget.

Kanskje blir det publisert samme dag, eller blir det også lagt sammen med de andre utkastene som har ligget der i snart 1 år.

 

 

 

16 kommentarer
    1. Du er råflink, og har alltid vært det. Du står på for Iver på en helt fantastisk måte, jeg er mektig imponert. Jeg heier på deg, og stoler på at oppskriften i boka di er lavkarbo nok for meg. Jaja om det er noen regnefeil her og der, det er i hvertfall ikke høykarbo det du presenterer 🙂 ta den tiden du trenger for å komme tilbake, jeg gleder meg i hvertfall! Hilsen din største fan <3

    2. Jeg er så glad for kokeboken din, og oppskrifter ellers. Der er det så mye inspirerende å finne.
      Det finnes mange forskjellige varianter av produktene vi bruker. Jeg synes hver og en får ta ansvar for regne ut karbohydratinnhold selv. Tross alt kommer det jo også an på hvor mye man spiser.
      Jeg er veldig glad for alt du har delt av oppskrifter. Håper du etterhvert finner glede ved å lage nye oppskrifter. Livet kommer ofte i klumper, og i tunge perioder er det viktig å fokusere på de nærmeste. Ta den tiden det tar. Lykke til ♥️

    3. Synes du er flink jeg. Masse fine oppskrifter og bilder har du gitt oss. Utakknemlige og kravstore folk vil alltid finnes.
      Ta vare på deg selv og prioriter det som er viktigst.
      Gleder meg til hva du enn vil dele i framtiden.
      Klem

    4. Jeg liker kokeboka di veldig godt, og har brukt den masse! 🙂 Tusen takk! Du har opplyst at du faktisk laget boka selv, at du har noen småfeil det bryr jeg meg ikke om! Evig takknemlig for at du orket og håper du kommer igang igjen når livet blir litt snillere. Ta vare på deg selv! ❤️

    5. Mange flotte oppskrifter 👍👍. Du er bare kjempeflink. Å oppdatere, hele tiden🥰. Så får vi som leser og bruker oppskriftene,bruke hode litt😁😉. Lykke til, å god bedring,klæm👍🥰

    6. Stå på, og ikke la kritikken knekke deg ❤. I dag er det nærmest blitt en sport å være negativ, og å pirke. Elsker oppskriftene dine ❤. Fortsett å gjøre det på din måte. Senk kravene til deg selv, slik at gleden er tilstede i det du gjør ❤❤❤

    7. Boka er super, og slik jeg kjenner deg er du også det.
      Jeg håper du finner gleden, men de du har ansvar for er de nære, ikke fremmede som “spiser energien din”.

    8. Den som rakker ned og prikker på deg med småting, burde bare ta seg en HVETEbolle!!! Helvete heller, du er én av de beste i Norge på å lage oppskrifter og dele fantastisk mat med oss andre!!! Du har SÅ mye som skjer i livet ditt, og at du i det hele tatt har energi til å dele de mest nydelige oppskrifter med oss – står det STOR RESPEKT av!!! Jeg heier på deg, du VIL alltid være min nr 1 😍😍👏👏👏

    9. Det er jo idiotisk at folk skal holde på å terpe på sånt. Går man på lavkarbo bør man vite at karboinnhold varierer fra merke til merke og lære seg og finne de med lav karbo om man vil ha minst mulig.
      Du er super flink på oppskrifter! Jeg levde av oppskriftene dine på bloggen, da jeg startet på lavkarbo😍
      Og jeg gleder meg til den dagen boken din kommer ut igjen, for jeg var for sen til å kjøpe den!
      Du er rå!

    10. Jeg har ønsket meg din kokebok så lenge! Syns det er fryktelig synd at du tenker ned deg selv, for du er veldig flink! Bruker masse av dine oppskrifter og skryter og deler av oppskriftene dine til andre. Ingen er perfekte, men det viktigste er å ha det gøy! Dele fordi det er gøy å få positive tilbakemeldinger, drit i de negative, nyt matlagingen! Drit i å føl ansvar for alle karbs spørsmålene. Folk får ta ansvar selv. Blir fryktelig slitsomt for deg hvis du skal hjelpe alle. Kos deg med oppskrifter og blogg, og yt det DU vil! Du har ikke ansvar ovenfor noen andre enn deg selv når det gjelder blogging.

      Ønsker meg svært gjerne en kokebok når den tiden kommer. Og håper du bruker tiden på å finne tilbake til gnisten med å gjøre noe du egentlig liker. Ikke ødelegg den hobbyen med høye forventninger og prestasjonsjag!

      Å være ca gjennomsnittlig er mer enn godt nok, sa min terapeut til meg! Den prøver jeg å holde fast på. Man trenger ikke å være best og unik!

    11. Du er kjempe flink, og det er synd du tror noe annet.
      Jeg har vært veldig dårlig lenge nå og fikk i går beskjed av legen min om at jeg må prøve ut lavkarbo da han har veldig stor tro på at det kan hjelpe meg. Jeg har sånn ca null motivasjon, men husket på alle oppskriftene du har lagt ut tidligere som har sett så gode ut. Gleder meg til du er tilbake, og i mellomtiden skal jeg bla i arkivet og teste ut mange av de gode oppskriftene dine:)

    12. Det er synd på de som velger å bruke tid til å spre sin syrlige tone. Jeg tenker de som gjør det ikke har det så bra med seg selv. Hvor får jeg kjøpt kokeboka di?:)))) Håper du finner tilbake til det som er gøy med å dele oppskrifter. Jeg har ingen krav til hvordan en oppskrift skal være. Så lenge det er noe du liker, så gjør kanskje jeg også det. Takk for alle oppskrifter du har lagt ut<3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg