Mandel og peanøttkjeks Lavkarbo


 

( 12 stk)

∼Enkel tilberedning∼

INGREDIENSER

80 gram meierismør

80 gram tagatesse

110 gram malte mandler med skall

80 gram  hele peanøtter  – (Europris har med kun 5 kh.)

2 teskjeer fiberhusk/psyllium

2 spiseskjeer kremfløte

TILBEREDNING

Sett ovnen på 150 grader, finn frem 2 stekeplater og 2 bakepapir.

Smelt smøret, så tilsetter du tagatessen – rør godt og varm opp til kokepunktet.

Trekk fra plata og avkjøl litt.

Mal mandler i en gammeldags kvern eller i foodprosessor.

Tilsett mandler, peanøtter, fiberhusk og fløte å la røra svelle et par minutter til den har en grøtete konsistens.

Lag topper å trykk de ned litt, ha litt mellomrom.

Jeg hadde 9 stk på første brettet.

Stek i omtrent 12 minutter.

Følg med så de ikke brenner seg, det avhenger litt hvordan ovnen din steker.

Avkjøl helt før servering.

Totalt karboinnhold: 9,4

9 kommentarer
    1. Hei og god kveld, laget disse i kveld og smaken er helt magisk, men de de smuldrer opp, henger ikke sammen, må spise de med skje🤣noen råd?

      1. Hei. Merkelig nok så skjedde det samme til meg i går også, laget 10 brett forrige helg hos min mor uten noe problemer. Jeg smuldret de sammen å brukte de som snacks til is å skal bruke de sammen med krem i stedet for å kaste de. Beklager dette.

    2. Hei. Jeg lagde dobbel oppskrift men halverte mengden Tagatesse da jeg syntes det virket vel mye i oppskriften. Dessuten har jeg hørt at Tagatesse er dobbelt så søtt som vanlig sukker. De ble ihvertfall veldig gode og perfekt etter min smak 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg