Nå er bunnen nådd


 

 

Nå er bunnen nådd 

Jeg vil dele her på den gamle bloggen, hvorfor jeg ikke har vært aktiv.

Jeg skal faktisk være helt ærlig, for her er det ingen som er ute etter noe perfekt.

 

 

Jeg trodde det var noen tøffe tak i årene som gikk med sykt barn og hans utredninger.

Nå er jeg tom, helt tom. Jeg har ikke flere gir, jeg har vært ute av bloggingen, matvanene og nesten ute av kjøkkenet fordi jeg har nådd bunnen.

Det har bare vært fokus på å gi Iver hans mat og fokus på hans viktige diett. Ketogen diett, for dere som er nye lesere.

Jeg er nettopp ferdig med mitt 3. Tiltak med Nav.

Til sammen har jeg vært på arbeidsutprøvinger, tiltak med gruppemøter, avtaler, treninger, turer, på 3 ulike steder her på Stjørdal i hele 23 måneder.

Jeg har testet arbeidsmarkedet med ulike butikkjobber, feilet fordi de har vært for harde fysisk dessverre… Noe som gjør meg mer deppa fordi jeg vil jeg vil!

Etter den siste utprøvingen fikk jeg enda en ny ryggskade, som ble påvist på MR.

Jeg har en tidligere fra bilulykke fra 2007.

 

Det er ikke så enkelt.. Jeg fikk avslag på videre arbeidsavklaring i desember, legen min og psykologen var veldig uenig. Sto på bar bakke økonomisk, pga samboers inntekt i fjor rådet de meg til å flytte fra han å motta aleneforsørgerpenger(!!!!!!) altså….

Jeg brukte alt jeg hadde på sparing og penger jeg ikke hadde for å kunne leve. Så jeg må finne meg en jobb, i det vi har konkludert er jeg 30 % arbeidsfør idag. Men i den 30% er jeg skikkelig god i det jeg gjør også da, bare man finner riktig jobben.

 

Jeg har i mellomtiden fått mer medisiner å prøve ut, noe funket ikke mens andre funker litt. Jeg mister håret av den ene, glemmer mye, har litt endret personlighet, smakssans og tenker mye senere, men den hjelper litt.

Så migrenen er ca 15 anfall enda pr mnd, men det er mest på tidligmorgenen og ikke like lange som før.

 

Jeg og Iver har også fått påvist en genfeil, ATP1A2, jeg har nå fått forklaring på hvorfor jeg har lammelser i hender, hele kroppen, ansiktet osv.

Hemiplegisk migrene, hemiplegi betyr lammelse.

Iver hadde en lammelse i fjor i foten sin, han gikk å dro foten etter seg i mai i fjor. Før vi visste om genfeilen var dette veldig skremmende.

 

ATP1A2 er forbundet med lammelser, migrene og lignende.

Vi er 5 stk i Norge som har genfeilen så langt.

 

Så de kan veldig lite om den. Dessverre.

Jeg har vært totallammet mange ganger før, sett ut som en slagpasient, blitt sendt på legevakt osv osv. Å så alt dette pga genfeilen som ble oppdaget takket være iver sin utredning på medisinsk genetikk på rikshospitalet.

 


 

Når man har blitt så sliten og har så mye at ikke en gang antidepressivene dine funker lengre da er det på tide at det kommer lyspunkt snart.. Men heldigvis er jeg glad i livet💛

Jeg har mistet tanta mi som jeg var fryktelig glad i som jeg sørger mye over bare for 1 år siden nå i skrivende stund, min kjære farfar døde i oktober i fjor og vår alles kjære svigerfar døde etter bare 1 år med kreft nå i sommer.  Nå er en av mine aller aller nærmeste syk og venter på mer svar og operasjon, så dette gjør det enda mer vanskelig for meg å fokusere.

En sorg etter den andre, og noen sorger forblir evig også.


 

Psykologen min spurte meg om jeg var suicidal for å beholde meg der, for å ha en grunn til å beholde meg rettere sagt.

Men jeg kunne ikke lyve bare for å få noen samtaler til med henne, det hadde jo blitt bare kaos.

 

Du må virkelig være syk for å være syk i Norge

 

I dette systemet som Norge er oppbygd av så er man ikke syk nok til noe, men heller ikke frisk nok til noe annet heller.

 

Jeg gleder meg til den dagen jeg kommer meg opp og fram, der jeg kan jobbe med det jeg ønsker, i så god form som jeg absolutt kan være i å ikke kjenne følelsen over å være tom.

Vi skal flytte snart, så når oppussing og alt med det også er ferdig er det lettere å fokusere på andre ting også.

Snart flytter vi på hjemgården til samboeren.

Hvis ingen leser dette er det helt ok, det er bare forbanna deilig å skrive det.

 



 

En god resept på et godt liv er å gi litt mer faen.

[ Per Fugelli ] 

 



Kanskje man skal øve seg å leve etter hans kloke ord.

 

37 kommentarer
      1. Håper det går rettveien for deg snart ❤️ Ingen enkel sak å skulle kjempe seg fram når man allerede er tom for krefter. Så trist at det skal være sånn. Ønsker dere alt godt, og god bedring ❤️

    1. Hjelpes!!! Håper virkelig du får det bedre asap❤️ Du er jo verdens beste mamma med alt du gjør for Iver!!! Sender deg en god klem😊❤️

    2. Sender deg verdens største klem ♥️
      Har selv hadd en kamp med helsevesenet,det er virkelig ikke en kamp for pyser !
      Heier på deg og ønsker deg alt godt ♥️
      Værdens fineste blogg !

    3. Har vært i nesten samme situasjon, men slapp heldigvis unna å bli fratatt aill inntekt. Har etter nesten 13 år i forskjellige tiltak i Nav blitt 100% ufør. En må Vær frisk og sterk for å klar å kjemp mot Nav. Håpe du finn lyset i tunnelen og at du finn din veg igjennom herre.

    4. Hei! Kom tilfeldigvis over bloggen din da jeg søkte etter lavkarbo gulrotkake (den skal prøves!). Falt så inn på denne bloggposten og hjertet bare sank. Bare følte for å si noe, selv om jeg egentlig ikke vet helt hva. Kanskje veldig klisje, men vit at det er ukjente der ute som tenker på deg og heier på deg. Håper virkelig ting faller litt bedre på plass for deg. God klem

    5. Hei! Det er trist å lese og forstår at det føles som om bunnen er nådd – men jeg håper du klarer å se at du er sterk og at dette klarer dere. Jeg leser det jeg kommer over innlegg/menyer/kostholdsråd om lavkarbo, både på facebook og blogger. Jeg ender alltid tilbake til din blogg, dine oppskrifter og dine kommentarer….de er enkle og gode, passer både lommebok og behovet for å føle at jeg ikke er på noe “slankekur”. Tusen takk for at du blogger og deler med oss, både hverdagsliv og oppskrifter. Jeg håper du ser selv hvor flink du er og at du bør vurdere å jobbe mer med å hjelpe andre til et bedre kosthold Man skal ikke føle at man er “syk” eller er på “kur”, og man skal kunne by på kake og annet godis selv om man føler at lavkarbokosthold er riktig for seg. Når “fattigstudent” kan gi ut bok, bør noen få øynene opp for deg og hva du gjør. Styrkeklem!!!

    6. Du har virkelig mye nå, utrolig trist å miste aap’en på toppen av alt. Ser det er et par måneder siden du skrev dette, jeg håper alt rundt flytting har ordnet seg, at du får ny vurdering og hjelp hos Nav, at du finner deg en liten jobb du har helse til å klare og som du trives i, og at du og sønnen får det overskuddet og oppbakkingen som skal til for at dere klarer å holde det kostholdet dere (og mange andre) fungerer best på. Selv om jeg kun kjenner deg fra bloggen din vil jeg du skal vite at vi er mange som tenker på deg <3.

    7. Hei!
      Oppdaget bloggen din i dag, og kom over dette innlegget. Tøft å høre. Det er mye kjent, selv om det også er mye ukjent. 2019 har vært et drittår av mange årsaker for min del også. Ville vel egentlig bare si hei her, si at jeg virkelig føler med deg og ønske deg alt godt.
      Jeg gleder meg til å prøve oppskrifter her.

    8. Dette var kjipt å lese. Håper hverdagene dine er mye bedre nå – for du har virkelig mye å by på. Jeg har gått på lavkarbo siden sommeren 2019 og du har bidratt med supre oppskrifter som har fått meg igjennom de verste periodene. Tusen tusen takk for det!!! Først nå i dag kommer jeg over dette – og det er jo skrevet for en stund siden… Det jeg vil si er i alle fall at jeg håper du kommer til å fortsette med alt du skriver – du er flink, skikkelig flink!!! Håper også at du får den støtten og hjelpen du trenger fra det offentlige og de rundt deg, pluss at helsen din blir bra. Stor klem herfra i allefall 😀

    9. Får mest lyst til å bare gi deg en god klem etter å ha lest dette. Livet er virkelig ikke lett. Du har fått kjenne på utfordringene den kan gi, for å si det mildt. Håper alt går bra med deg, tross for alt. Skulle ønske det var noe jeg kunne gjøre for å gjøre hverdagen din lettere!

    10. Så lei meg for å høre om situasjonen din, dette er så vondt å lese.. Flinke, gode og inspirerende du! Jeg sender deg mange gode tanker og klemmer. Det er ikke enkelt når vi må stå i stormene livet viser oss. Håp og tro på det bedre. Ta vare på deg selv og ta i mot den hjelp du kan få ❤ Beste ønsker for deg!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg