Nordmenn, en jævla skam for verden

Har fulgt med en del i de norske mediene og har lest litt i kommentarfeltene også…..

 

DETTE ER FAEN MEG FLAUT, nordmenn på sitt verste.

Om man setter ting i perspektiv……

 

Hvert eneste døgn dør i underkant av 1000 mennesker i Italia, men Ola Normann bryr seg bare om  at de ikke kan bruke hytta.

Skam dere!

Som de skriver i mediene så mister den nordlige delen av Italia en generasjon mens vi her i Norge sitter rastløse og surmuler etter kun 1 ukes “karantene” og klager over ting som ikke betyr noe når verden er under angrep.

 

Jeg har ikke besøkt farmor på lenge, skulle reise dit nå med ungene å besøke henne siden hun er alene og veldig ensom. Men det kan vi ikke gjøre på grunn av at hun er 76 år og i risikosonen.

Jeg sitter her å angrer for at jeg ikke dro en tur å besøkte henne tidligere, men alt skulle klaffe inn med skolearbeid, fotballtreninger og det vanlige livet.

Jeg ser at folk ikke kan ta farvel med deres kjære i begravelser fordi det er for store ansamlinger med folk og karantener, det er grusomt, men veldig forståelig.

Hvis noe skjer med farmor eller noen som står meg nær på grunn av dette så kommer vi ikke i nærheten av de på grunn av smittefaren.

Vi her hjemme har snakket flere ganger om at det er “enda godt” det her skjer i år og ikke i fjor, da var min svigerfar alvorlig syk av kreft å døde alt for tidlig.

Min far var også alvorlig syk og fikk påvist en svulst på bukspyttkjertelen, men heldigvis var det ikke kreft og svulsten ble fjernet og han er frisk idag.

 

Da hadde jeg ikke sovet sikkert, i frykt for at de skulle bli syke av Corona og dø av det.

 

 

Ta for eksempel Even som ble 4 år idag , gutten som har den dødelig sykdommen MLD og blir stadig dårligere, tenk om han hadde blitt smittet.

 

 

Jeg tar ikke alle under samme kam, men det er så mye egoisme her at jeg blir flau over å være norsk når sånt skjer……

 

Hytta er der når ” dette er over også”, så hold deg hjemme.

 

 

 

3 kommentarer
    1. Neppe lov å ha hytta som permanent bolig de fleste steder. En annen ting de ikke tenker på, er at om flytting ble godkjent, så skal ungene ut av grunnskolen i gammel kommune og inn i den nye, og foreldrene skal betale skatt hele neste år til kommunen de flytter inn i..selv om de melder utflytting igjen samme året de flyttet inn. Pluss pluss pluss..

      Aldri sett maken til superegoister. Patetiske mennesker.

    2. Helt enig, takk for at noen endelig tar det opp! Vi nordmenn er alt for privilegerte og alt for egoistiske. Jævlig trist at folk ikke klarer å bry seg ett gram en gang. Jeg har mange i familien i risikosonen, og må holde meg langt unna dem. Det er en så liten ting å gjøre å holde seg hjemme, som har så utrolig stor virkning for mange.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg