Super size me… Jul bare en gang i året

Enda godt at det er jul bare en gang i året, jeg har heller aldri vært mer motivert for å komme tilbake på riktig spor heller.

Dette er en lang sprekk jeg tillater meg hvert år, men denne gangen har det vært ille.

Ikke ille som i at vekten er mye mer enn andre år, men kroppen har det mye verre enn før.

Fy fader så mye bedre det er å spise mat som gir energi og ikke tar energi, så i morgen er det rett over på en kickstart og lavkarbo igjen – faktisk så gleder jeg meg!

Jeg har fått utslett på kroppen, kviselignende utslett som klør å har til og med vært å oppsøkt lege for det å man finner ingen annen årsak enn kostholdet.

Legen min anbefalte meg å spise lavkarbo igjen å se hvordan det utarte seg da å prøve forsiktig igjen med fyfy-mat et par dager om en måneds tid for å se om det kommer tilbake.

Jeg har fått appelsinhuden igjen, noe jeg ikke har hatt så mye av siden før oppstart av lavkarbo i januar 2016.

Jeg våkner hver morgen å føler en form for hangover.

Jeg er konstant sulten og har et heftig søtsug.

Sover dårlig.

Mye mer hodepine og mindre energi.

 

Alle disse tingene sier seg vel selv at man helst vil være foruten.

Jeg kommer til å veie og loggføre denne gangen hva jeg spiser og oppdatere med dette på bloggen ukentlig i egen mappe.

Jeg skal veie meg i morgen og måle centimeter da.

 

Gleder meg å sove godt igjen å kjenne ketoseånden. Det er noe helt eget å bruke fett som brennstoff.

Adjø Carbs for denne gang 🖐️🖐️

 

4 kommentarer
    1. Sitter med akkurat samme følelse etter årets jul. Fikk følelsen også bekreftet på vekten med et skremmende høyt tall og har kuttet karbs tvert. Føler meg bedre allerede ..
      Takk for herlige oppskrifter og masse motivasjon med bloggen din!!

    2. Helt likt her, føler meg som en oppblåst ball. Å har også på en måte hangover når jeg våkner om morgenen. Vet så inderlig godt at jeg har det best på lavkarbo. Men jula blir håpløs. Er så lei av å fortsatt forklare folk rundt meg hvorfor jeg foretrekker å leve på et lavkarbokosthold. Jeg la om i november 2015, men har hatt mangen sprekker iløpet av denne tiden. Blir så skuffet av meg selv hver gang jeg ikke lykkes slik ønsker.

    3. Helt likt her også, mye vondt i hodet, verking i leddene og egentlig følelse av null/dårlig energi. Har nyttårsforsett til å starte med lavkarbo siden jeg både har fulgt deg på FB og blogg….så jeg håper jeg er heldig å får samme boost som det veldig mange gjør med å bytte til lavkarbo.

      Ser av de som kommenterer har det likt, kanskje starte en fb-gruppe for oss som vil komme igang sammen med deg?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg